Norsk Quiltetreff 2013


Lørdag 16. mars var jeg på Norsk Quiltetreff 2013 som ble avholdt på Quality Hotel & Resort i Sarpsborg. Dette var første gang jeg var på treff med Norsk Quilteforbund. Det var en flott utstilling der med utrolig mange vakre arbeider (se nqf.no) og quiltebutikker man kunne la kredittkortet gå varmt i :-)

Jeg hadde meldt meg på et kurs med Joanna Figueroa som var kommet helt fra USA. Det var et fire-timers kurs hvor vi skulle begynne å sy et teppe "Jelly Stars" med å bruke en stk. Jelly Roll (ferdigkuttede 2,5" brede stoffstrimler - 42 strimler i en rull). Joanna var kjempehyggelig, hun snakket svært forståelig på engelsk og hun var en dyktig kursholder. Hun hadde med seg mange flotte tepper som vi kunne ta en nærmere titt på. Ta gjerne en titt på hennes flotte blogg her

Joanna med ett av de mange teppene
hun hadde med for å vise oss.

Et slikt teppe skulle vi lage (eller rettere sagt
begynne på -  for dette tar tid...)
Jeg rakk kun å sy disse 8 diamantene som skal danne en av stjernene i teppet.
Her er resten av stoff-strimlene
som hørte til Jelly Rollen jeg valgte.

Comments

Popular Posts