Østerled 2015

Lørdag 31. januar var det igjen kurs på "Østerled". Jeg meldte meg på kurset "Bladranke" med Nina Strandsplads, hvor vi skulle lære å sy buer uten buesøm.

Her henger modellene til de to variantene vi kunne sy, i kursrommet vi var på.
Min arbeidsplass.
Jeg valgte å lage en litt lengre løper enn modellen,
og med retningsendring av bladene midt på
slik at det dannet seg en blomst der (etter tips fra annen kursdeltaker :-)
Kursleder og kurselever på fellesvisningen etter kurset.
For en gangs skyld kom jeg hjem med et arbeid som var nesten helt ferdig:-)
Det var et morsomt kurs å delta på. Nina er en svært hyggelig kursleder og flink til å lære bort.

Snart ferdig - bare litt håndsøm på lukkekanten gjenstår.
Min løper måler 113 cm x 28 cm.


Hun viste oss også mange andre arbeider hvor samme teknikk var brukt, men som fikk et helt annet uttrykk. Vi fikk masse inspirasjon til å bruke denne metoden i andre arbeider.
Se gjerne mer på quilteriet.no


 


Tusen takk til May-Lisbeth Ringsell for nok et flott Østerled - 
gleder meg allerede til neste års kursdag!



Comments

Popular Posts