Skip to main content

The Refashioners 2015. Fra skjorte til snekkerkjole! From shirt to dungaree dress!

Jeg følger Portia på hennes makery.uk og der fant jeg utfordringen "Get Shirty", som er å redesigne en skjorte. Se mer her (Det er ennå ikke for sent å bli med). 
Jeg har aldri redesignet noe tidligere og syntes derfor dette var en morsom ting å bli med på. 

Skjorten er en 3xl bomullsskjorte i friske røde toner fra Dressmann. Takk til Karin for den!
 Jeg bestemte meg for å lage en snekkerkjole av skjorten.
------ 
I am following Portia at her makery.uk and I found the challenge "Get Shirty," which is to redesign a shirt. See more here (It is not yet too late to join).
I have never redesigned anything before and this therefore seemed as a fun challenge to join.
I decided to make a dungaree dress from this shirt.


Og her er jeg igang med å klippe den opp. Dette skal bli skjørtedelen.
Har ikke brukt noe mønster, bare funnet på underveis.
I did not have any pattern for this, it just came along during the progress.
Ferdig snekkerkjole!
Finished dungaree dress!
Har bare brukt skjorten med unntak av en bit mørkerødt stoff til linningen + knapper til selene og de to metalldelene der (det fant jeg i knappeboksen min fra et tidligere seleplagg jeg har kastet) 

Jeg satte inn skjult glidelås midt bak og skjulte hemper i linningen. De lyse knappene er bare til pynt.
I installed an invisible zipper at the center back, and hidden loops on the waistband. The buttons are just for decoration.


Klaffen foran er fra bærestykket bak på skjorten, og jeg lot merkelappen sitte :-)
You can see the original label form the shirt here.



Redesign gav absolutt mersmak, så det kommer jeg nok til å gjøre mer av!
It was a fun challenge and I will most likely do more redesign from now :-)
Thanks Portia!

Da jeg ikke ellers har fått sydd noe ferdig plagg i august 
så blir dette månedens plagg i min 2015 syutfordring.












Comments