Ultimate Trousers

Min aller første bukse ble Ultimate Trousers fra Sew over it




















                                                   En helt enkel bukse uten linning (kun belegg),
innsnitt forran og bak, og med skjult glidelås i siden.



Jeg har sydd den i sort crepe georgette fra Stoff & Stil som har fin tynde og fall, 
slik at den passer som en slags penbukse.


 Jeg laget buksene litt korte og med splitt slik at de blir ekstra fine til pene sko. 
(Fant en kjempefin beskrivelse på hvordan man lager splitt på bukseben her.)


Buksen blir februar-plagget i min 2016 syutfordring.

Passformen bak er ikke helt som den burde... derfor ingen flere bilder derfra!
Jeg kommer nok til å bruke en lengre bluse/topp/jakke til disse buksene og må jobbe mer med tilpasningen på neste par for at jeg skal bli helt fornøyd. 
Men, buksen er behagelig å ha på og ser såpass grei ut at jeg alt i alt er godt
fornøyd med min aller første bukse :-)


Et lite stemningsbilde fra Frognerparken, en vakker kveld nest siste dag i februar 2016.


Comments

Popular Posts