Ruby Top

Ny sommerlig topp: Ruby Top/Dress fra Tessuti Patterns

Det rødrutete stoffet har jeg "arvet"og jeg sydde toppen egentlig som en toile/muslin (en prøve av mønsteret) for å sjekke at størrelsen/formen passet meg, 
før jeg skal lage den i et annet "finere" stoff. 

Men jeg synes toppen ble riktig så "søt"og jeg kommer helt sikkert til å bruke den. 
Så nå er det bare å vente på at sommeren skal komme :-)


Jeg laget denne som kort variant/topp, men den ser veldig fin ut som kjole også. 
For eksempel som denne i hvit lin. Den er jo bare lekker!


               


 Det var et enkelt og morsomt mønster å følge. 
Blant annet var splitten/åpningen bak lett å få pent til etter god instruks.


Jeg kommer nok til å lage flere av topper/kjoler etter dette mønsteret :-)

Dette ble da april-plagget i min syutfordring for 2016.








Comments

Popular Posts