Skjortekjole McCalls 6696

Mønsteret til denne kjøpte jeg for en god stund siden.
Det er McCalls 6696 (som inneholder flere flotte alternativer med og uten ermer, rynkeskjørt eller smalt skjørt og en underkjole (slip) + valget mellom A/B, C og D-cup i selve overdelen!)


Jeg brukte lang tid på finne det rette stoffet til den. 
Valget falt på en nydelig viskose fra See You at Six som  jeg kjøpte på metermeter.dk

Det var noe håndsøm på denne ifølge syveiledningen som fulgt mønsteret, men jeg benyttet mine tidligere kunnskaper om å sy bl.a. knappestolpen og kragen og slapp dermed unna det (er ikke så glad i for mye håndsøm). Og det med godt resultat! 
Så da blir jeg jo litt stolt over å innse at sømkunnskapene mine faktisk blir bedre og bedre :-)





















Litt feil årstid å få denne ferdig på nå i november/desember da.... 
Men jeg brukte den her om dagen med en dyp rød pologenser under,
og det fungerte det også. 

Ser uansett frem til å ta den på under langt mildere værforhold til våren/sommeren :-)
Stoffet er som nevnt en nydelig viskose med flott fall som blir deilig å ha på om sommeren!



Kjempefine speilknapper fra Arrow Mountain!
(Anbefaler et besøk i den butikken på Etsy.)

***

Dette får da være november-plagget i min Syutfordring 2016 :-)







Comments

Popular Posts