Barnejakke

Liten barnejakke sydd av isoli/sweatshirt fleece. 
Det er rester fra genseren jeg sydde til meg selv for et par uker siden, se innlegg her.
Mørk grå ribb fra Stoff & Stil til halskant og ermekanter.


Det ble noen ekstra sømmer "her og der" pga stoffbitene ikke var store nok.
Måtte skjøte på begge ermene og nederst på jakkens høyre side. 
Sydde en stikning ved "skjøtene" for ekstra effekt.


Fikk endelig prøvd den hendige Prym tangen og knappene jeg kjøpte 
på en symesse i Göteborg sist høst. Det er fra knappshoppen.se 


Trykk-knappene er matt sort, og jeg synes det ble 
en morsomt effekt å ta annenhver av disse to typene.

"Handmade with love"-tag fra Sewaholic 😊 

 
Jakken er laget etter mønster fra boken "Sy myke barneklær" og er i str. 2 år.
Oppskriftene her er laget for vanlig fleece stoff men det fungerer fint 
med isoli/sweatshirt fleece også.


Jakken skal gis til min lille niese 😍.

Comments

Popular Posts