Tea House Top

Søsteren min ønsket seg et "made by amborg" plagg til jul. Så da måtte hun jo få det 😊.


Jeg viste henne endel mønster jeg tenkte kunne passe henne og vi landet til slutt på The Tea House Top And Dress Pattern fra Sew House Seven. Hun hadde lyst på en topp/bluse, så da ble det den korte varianten av mønsteret (uten lommer). Stoffet fant vi på metermeter.dk


Aller først laget jeg en toile (en prøvemodell sydd av rimelig lerret fra IKEA) 
så vi fikk sjekket at størrelse og passform var bra.



Den passet helt supert! Jeg trengte derfor ikke å gjøre noen endringer/justeringer i mønsteret,
og det var bare å gå igang med det fine stoffet 😀!


Denne lille søte reven står i Slottsparken i Oslo.
(litt sær assosiasjon til origamimønsteret på blusestoffet 😆)

Comments

Popular Posts