Rutermani

Jeg deltok i Rutermani konkurransen på CottonCandy.no i juni, 
og var så heldig å bli trukket ut som en av 15 andre som vant hvert sitt stoff.


Dette nydelig grønne rutete stoffet i Egyptisk bomull var mitt førsteønske, 
og gleden var derfor stor når jeg fikk vite at det var akkurat dette jeg vant.

Utfordringen vi fikk var å sy noe annet enn skjorte av stoffene.

Jeg fant fort ut at dette stoffet måtte bli til et midiskjørt med knappelukking foran.
Mønsteret jeg tok utgangspunkt i var Clemence Skirt fra Tilly and the Buttons bok «Love at first stitch»


Endringene jeg gjorde var å droppe usynlig glidelås bak og lage knappestolper foran istedenfor.
Jeg la også til lommer i sidesømmene, og sydde på beltestropper på linningen.




Fotografering i vakre Frognerparken en nydelig sensommerdag 🌞
Jeg ble veldig fornøyd med skjørtet og gleder meg stort til neste sommer så jeg får brukt det igjen!

Og så sydde jeg på knappene med symaskinen for aller første gang!
Det har jeg aldri turt (eller satt meg inn i) tidligere, men det gikk jo lett som bare det.


Må innrømme at jeg nærmest «hater» å sy i knapper, så dette var en fantastisk oppdagelse for meg.
Synes det ble veldig jevnt og pent på denne måten.

Etter at skjørtet var ferdig hadde jeg fremdeles endel stoff igjen. Jeg tenkte først å sy en enkel «boxy» topp a` la Lottie Shirt om jeg har sydd et par av tidligere (se her og her), eller Lou Box Top (se her).

Men så fant jeg et mønster i et Burda Easy VS/2017, som jeg syntes var en smule mer spennende å ta fatt på. Mønsteret var egentlig til en off-shoulder jumpsuit som jeg endret litt på og laget til en topp istedenfor.




Jeg synes stoffet passet veldig bra til denne toppen også.

Og det må bare sies; dette stoffet var helt fantastisk å jobbe med! Aldeles nydelig kvalitet!
Kommer garantert til å kjøpe stoffer fra CottonCandy til nye prosjekter.
Jeg har allerede sett meg ut noen favoritter på nettsiden deres.

Det var veldig morsomt å få denne utfordringen, og jeg ser frem til å se hva de andre som vant stoffer  har laget. Og jeg tar selvsagt turen til Design By Me messen på Lillestrøm 21. - 23. september, for å besøke CottonCandy sin stand der!

Tusen takk CottonCandy for det nydelige stoffet jeg fikk 🤗


(Det ble en liten scrunchie og et hårbånd med sløyfe på av restene også 😄)


Comments

Popular Posts